Kler i PiS. Monstrualne zbaranienie pisowskich mianowańców

Bazylika Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Gdyni wzbogaciła się o nową monstrancję, która – jak nieoficjalnie ustaliła „Gazeta Wyborcza” – kosztowała ok. 90 tys. zł. Widnieje na niej tabliczka, z której wynika, że ufundował ją Port Gdynia. To spółka, w której niemal 99,5 proc. udziałów ma Skarb Państwa, czyli wszyscy podatnicy.

– „Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. nie ufundował monstrancji, lecz przekazał świadczenie rzeczowe w postaci monstrancji, uzgodnione zawartą z Parafią NMP Królowej Polski w Gdyni umową promocyjną, w zamian za otrzymane od drugiej strony umowy świadczenia kształtujące wizerunek Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., których wartość została wyliczona jako ekwiwalentna” – tłumaczy się dość pokrętnie spółka w przesłanym do „GW” mailu. Te wyjaśnienia nie przekonują Wiesława Gałązki, doradcy w zakresie kreowania wizerunku medialnego i publicznego. – „Zarząd uznał wartość monstrancji za adekwatną do wartości usług, wykonywanych przez parafialnych księży. O co chodzi w tym przypadku? Czy chodzi o liczbę mszy w intencji zarządu? Liczbę zmówionych pacierzy? Jaką formę miały działania kształtujące wizerunek zarządu portu?” – zastanawiał się ekspert w rozmowie z „GW”.

Wątpliwości Gałązki budzi jeszcze jedna kwestia – czy działania gdyńskiego kościoła miały dotyczyć tylko zarządu, a nie całego Portu Gdynia. – „Jeżeli promowano zarząd, a nie cały port, to jest to promowanie tylko wycinka spółki. Jeśli faktycznie monstrancja to ekwiwalent za kształtowanie tylko wizerunku zarządu, to jego członkowie chyba powinni za nią zapłacić z własnej kieszeni” – podkreślił Gałązka.

A zarząd Portu Gdynia nie chce ujawnić całkowitej wartości umowy PR-owej. – „Ujawnienie rozmiarów środków finansowych angażowanych przez Spółkę na usługi promocyjne i powzięcie wiedzy na ten temat przez firmy zajmujące się świadczeniem usług promocyjnych może służyć do stworzenia przewag negocjacyjnych i pogorszyć sytuację Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w zakresie nabywania takich usług w przyszłości” – napisano w mailu do „GW”.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s